REN LUFT ÄR INTE EN SJÄLVKLARHET I SKOLORNA
På mindre än en timme når de danska grundskoleeleverna CO2-gränsen. De blir trötta, får huvudvärk och blir okoncentrerade.
Dåligt inomhusklimat försämrar både lärarens arbetsförhållande och minskar drastiskt elevernas inlärningsförmåga.
Öppna fönster fräschar upp klassrummen, men ger ofta problem till följd av buller, bilavgaser, pollen och damm. För att inte tala om drag och ett kraftigt varierande inomhusklimat.
Allt detta slipper du med ett ventilationssystem, som styr tillförseln av utomhusluft och utsugningen av inomhusluften.
”Inomhusklimatet i skolan är lika viktigt som undervisningsmetoden.
Därför måste en förbättring av inomhusklimatet ges högre prioritet.
Det kommer att ge klara fördelar vad gäller barnens inlärning och hälsa,
och ger garanterat en bättre start i livet för många fler barn.”
Pawel Wargocki, Ph.D. Associate Professor ICIEE
